6/11/2009

 

Seksen met je ex-en en polygamie

Even iets anders – niet direct gerelateerd aan Levinas of intercultureel contact. Ik las op twee plekken een verfrissende kijk op relaties (niet dat ik het meteen in de praktijk ga brengen, dus wees gerust). Een columnist in de Volkrant schreef over seksen met je ex-en, en op de weblog “Wij blijven hier” schrijft Fatima Lamkharrat over de nieuwste rage: polygamie. Polygamie wordt vaak als iets verschrikkelijks beschouwd, net zoiets als eerwraak of vrouwenbesnijdenis. De onderstaande column laat zien dat niet alle vrouwen daar zo over denken. Weg met het hokjesdenken, laten we wat ruimer denken ;)


De columnist (ik weet niet meer wie het was) schreef dat hij altijd zo graag wil seksen met zijn ex-en. Hij en zijn voormalige vriendin hebben een gezellig etentje. Ze zijn allebei single en ze staan al een tijdje droog. Het leek hem een mooie gelegenheid voor een gezellig potje seksen. Maar dat willen zijn ex-en dan nooit. Dus neemt hij zich voor dat zijn volgende ex een man wordt, want die doen niet zo moeilijk...


En dan nu polygamie als nieuwe rage, Fatima Lamkharrat zegt:


"Naast het huwelijk en de moderne vormen van samenleven zoals lat-relaties en samenwonen, wil ik een pleidooi houden voor een verdere verbreding van het traditionele en wettige concept van het huwelijk. Nu mogen homo’s zich in de echt verbinden, waarom mag ik dan niet met een beste vriendin, of een volslagen onbekende griet en één superman een trio’tje vormen die voor elkaar beloven te zorgen in voor- en tegenspoed? Zij moedertje, hij vadertje en ik er tussenin.


Dat zou zo mijn probleem oplossen. Ik kan dan volledige autonoom blijven functioneren, mijn eigen boontjes doppen, maar ben daarnaast wel in staat om kinderen te krijgen van een echte man en niet van zo'n steriele donorbank. Ik hoef mijn ambities niet meer in te dammen, of naarstig op zoek te gaan naar die Marokkaanse man die mijn carrière wel zinnig vindt. Mannen denken sowieso dat ze niks meer te bieden hebben, dus met twee dames komt dat zelfvertrouwen vanzelf terug. Het wordt een deal: hij zijn twee vrouwen, ik mijn eigen keuzes!"
Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?