6/20/2009

 

Did you come here by sheep?

Bijna een week geleden zijn we in Senegal aangekomen; stagiaire Marie-Lise, vrijwilliger Dave (uit Groot-Britannie) en ik. Ik zal af en toe op deze blog posten over hoe het hier gaat.

Het gaat goed, hotel Bondiki is heel mooi geworden. Met het gehandiaptencentrum gaat het ook goed, er is een nieuwe leraar bij gekomen en ze maken mooie kleding, ze hebben zelfs etalagepoppen om de kleding te showen die ze hebben leren maken. Mamadou, Mame Saye (Evelinde) en de gehandicapten hebben veel werk gedaan de afgelopen maanden. Dave en Marie-Lise zijn nu druk bezig met voorbereidingen voor het businessplan voor het gehandcaptencentrum.

Dave gaat een maand lang (tot de vakantie) Engelse les geven op een middelbare school. Gisteren waren we bij de les van de Senegalese docent die Engelse les geeft. Zijn uitspraak is grappig. Hij vroeg me: "Did you come by plane our by sheep? (ship) Ik zag het al voor me: dat arme schaap dat de hele weg uit Europa moet komen lopen met mij op zijn rug :)

De les was te moeilijk, te theoretisch, niet praktisch. Het ging over profix en suffix. Ik weet nog steeds niet wat dat is. Dave zal het anders aanpakken. Hij gaat vooral met de leerlingen praten, zodat ze later Engels kunnen en durven praten als ze bijvoorbeeld als gids gaan werken.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?