12/03/2010

 

Genoeg = genoeg

Ik vroeg me net af waarom er massale demonstraties zijn tegen de geplande bezuinigingen op het gebied van kunst en cultuur, maar waarom het zo stil blijft rondom ontwikkelingssamenwerking. Ik bedacht me dat de grote organisaties nogal bureaucratisch zijn en daardoor misschien niet snel in actie kunnen komen en dat de kleine particuliere initiatieven bezig zijn met hun kleinschalige projecten (een schooltje in Gambia) en zich niet zo makkelijk allemaal kunnen organiseren om zich in te zetten voor een gemeenschappelijke zaak. Maar gelukkig heeft een hele lijst met organisaties de krachten nu gebundeld in Genoeg = genoeg. Ik hoop dat ze er een grootschalige lobby-actie van maken, dat ze alle mogelijkheden van de media en hun netwerken benutten. Ik tweet graag mee, maar alleen tweeten zal denk ik weinig effect hebben...
"GENOEG=GENOEG komt in actie tegen de buitensporige bezuinigingsplannen van het Kabinet op ontwikkelingssamenwerking. Het kabinet wil dubbel zo hard snijden in de hulp die direct terecht komt bij ondernemende mensen in ontwikkelingslanden en hun organisaties. De Tweede Kamer beslist maandag 6 december over deze dubbele korting. Zeg ook GENOEG=GENOEG!"

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?