7/27/2009

 

De magische trommel en de opa van Selma

Het loopt goed allemaal hier, we zijn lekker aan het werk in het gehandicaptencentrum. De jongeren hebben veel ideeen, ze hebben bijvoorbeeld een kaarsenstandaard ontworpen van een kalebas, en vanmorgen gingen ze zeep verkopen op de markt (maar onze luxe Hollandse zeepjes zijn toch wel echt te duur).

Vanmiddag hadden we een vergadering met de gehandicapten en is het bestuur van het gehandicaptencentrum gekozen. Ndigue Kaling, een vriendelijke, bescheiden, wijze, oude man is gekozen als voorzitter van het centrum, hij wilde die eer niet maar omdat iedereen bleef aandringen heeft hij het geaccepteerd. Selma zei een paar dagen geleden dat ze hem wel als opa wilde adopteren. Ndigue wilde haar ook graag als kleindochter. Morgen gaat ze suikerpinda's bij hem kopen. Vanmiddag gaf Ndigue me een blaadje en vroeg me de naam van zijn kleindochter op te schrijven, zodat hij die goed kan onthouden.

Er waren weer veel mensen bij de vergadering vanmiddag, ongeveer 45. Mamadou heeft gisteren de vergadering aangekondigd met de tam-tam. Iedere keer vraag ik me af wat dat nu is en hoe dat werkt (maar ik vergeet het steeds te vragen), de tam-tam. Op het eiland Mar Lodj staat nog een oude trommel waarmee vroeger boodschappen werden doorgegeven. Ik neem aan dat het in Diofior geen trommel is, maar wat dan wel? Op een wonderljke manier weten opeens alle gehandicapten (en niet-gehandicapten) dat er de volgende dag een vergadering is ;)

Comments:
Mooi en leuk werk doe je.
Ik heb je werk-website ook in m'n favorieten gezet. Misschien benader ik je vanuit die hoek nog weleens.
 
Hoi Kuikentje,

Dank je voor je reactie. Ik ben benieuwd wat jij voor werk doet en het lijkt me leuk als we kunnen samenwerken.
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?