4/17/2010

 

Paashaas

Vanmorgen was het openingsfeest voor de nieuwe opleiding voor meisjes in Diofior om te leren naaien (een project met een Italiaanse partnerorganisatie). Er doen 30 meisjes aan mee, waaronder 2 gehandicapten. We hadden een stand ingericht met de gehandicapten om onze producten te verkopen en het liep goed. We hebben nu ook een machine om plastic zakjes dicht te sealen, dus we verkochten koude bissap en tamarindesap in zakjes.

Zoals altijd met dit soort feesten was er gitaar- en trommelmuziek en zoals altijd heb ik gedanst met Doga (het meisje in roze).

Ik had mijn nieuwe boubou aan. Een keer op een avond hadden Yacine, Neymama en ik besloten samen een lap stof van 12 meter te kopen, dus voor ieder 4 meter, in het winkeltje van Yacine. Nu moeten we nog met ons drieen op de foto om onze nieuwe boubou's te showen, als zussen. Ik ben blij met het model dat de gehandicapten gemaakt hebben. Meestal ziet een toubab in boubou er lachwekkend uit, als een mislukte paashaas (zie een oude foto van mijn eerste reis naar Senegal, onderaan deze post, ik ben links achterin, een wit met oranje paashaas). Maar nu is het een aardig portret van mijn alterego: Ami Diouf uit Diofior.


Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?