3/17/2010

 

Verzet tegen onrecht

Ik heb kortgeleden drie films gezien die me sterk raakten: Altiplano, No one knows about Persian cats en The Visitor. Deze films hebben met elkaar gemeen dat ze gaan over verzet tegen onrecht.
Toen ik een eigen bedrijfje - Multi-Pass - begon, heb ik veel nagedacht over wie ik ben en wat mij beweegt. Als je gewoon in loondienst werkt, puur om geld te verdienen, denk je daar misschien minder snel over na. Ik heb mij altijd verbonden gevoeld met mensen die onderdrukt worden. Mijn moeder nam mij vroeger mee naar een zang- en dansvoorstelling van straatkinderen uit Soweto. Zij lieten het harde leven op straat zien. Een vriendin van mijn moeder vond dat ik toen te jong was om met de ellende van die kinderen geconfronteerd te worden. Ik begreep daar niets van. Zijn de kinderen van Soweto zelf dan niet te jong om in die ellende te leven? In de Kritische Gemeente Ijmond, de kerk waar ik vroeger heen ging, werd sterk benadrukt dat mensen van alle kleuren gelijk zijn en er was veel aandacht voor ontwikkelingslanden. Het idee dat de wereld veel groter is dan Nederland en dat het leven op sommige plekken moeilijk / zwaar is, dat de grote ongelijkheid in de wereld niet eerlijk is, dat is iets wat mij van jongs af aan bezig houdt.

Ik word geraakt door situaties die ik niet eerlijk vind en ik wil graag iets doen om het te veranderen. Dat is het doel van mijn werk in Senegal.






Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?