6/01/2010

 

Doopfeest in Loule Sessene

Zaterdag ging ik naar een doopfeest in een dorp niet ver van Diofior, Loule Sessene. Een nicht van Yacine had een kindje gekregen: Omar. Yacine was er al op vrijdagavond heen gegaan om mee te helpen met de voorbereidingen. Mame Diarra, een van de dochters van Yacine, had de apprenti in de bus instructies mee gegeven van waar ik moest uitstappen.

Ik kreeg een bordje laax (een sort gortepap met zoete yoghurtsaus) en ik heb ook de thieb mee gegeten (rijst, groente en vlees). Ik was eerst in de kamer waar de nicht van Yacine werd opgetut (waar ook de baby lag te slapen). De moeder zag er prachtig uit. Daarna ging ik naar het echte feest, waar vrouwen op kalebassen trommelden, waar enthousiast werd gedanst en flink geklapt. Ik heb ook gedanst met Yacine. Dit zijn altijd erg gezellige feesten.

Toen ik terug naar de weg liep om weer de bus te pakken zag ik dat een groepje mannen wat afzijdig onder een boom zat. Voor mannen zijn doopfeesten toch een stuk minder interessant dan voor vrouwen, als ze op een afstand onder een boom zitten en het hele feest eigenlijk niet meekrijgen. Daarom waren er ook weinig mannen.







Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?